Víc než pětina objednávek v e-shopech už je placena kartou online

16.07.2018 Tiskové zprávy CZ

Online kartou už je zaplacena více než pětina objednávek v e-shopech. Meziročně nejvíce začali Češi platit kartou online zboží z kategorie zdraví (+25 %), kosmetiku (+20%), drobné doplňky do domácnosti (+ 19 %) nebo třeba hračky pro děti (+ 12 %). Celkove vzrostla platba kartou online v e-shopech na 22 %. Podíly jednotlivých plateb napříč celým online trhem vycházejí každoročně z agregovaných dat Heureky a dat největších online hráčů na trhu.

„V platbách online roste podíl zboží s nižší hodnotou, které jsme začali platit online kartou. Typicky je to třeba drogerie, kosmetika, zdraví, zkrátka zboží nižší hodnoty, které však nakupujeme častěji,“ vysvětluje Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz a dodává k tomu další trend: “Zákazníci také stále častěji využívají možnost si v oblíbených e-shopech údaje o platební kartě uložit, takže další nákup už mohou zaplatit na jedno kliknutí.” Typickým sortimentem pro opakované nákupy a platby uloženou kartou je tak právě třeba kosmetika, drogeria ale také třeba krmivo pro zvířata. 

Neznamená to však, že by se v e-shopech neplatily kartou i položky v řádech desítek tisíc, zejména pokud se jedná o ověřené e-shopy. “Každoročně registrujeme na Heurece několik plateb kartou online, které přesáhnou stotisícovou hranici,” doplňuje zajímavost Tomáše Braverman.  

Obliba online platebních metod roste na úkor dobírky
“Dobírka si stále drží mezi platebními metodami v e-shopech prvenství, i když už několik let její obliba klesá. Její aktuální podíl klesl pod třetinu na 32 %,“ říká Tomáš Braverman z Heureky a pokračuje: „ I když pro určitou část zákazníků zůstane platba na dobírku vždy tou první volbou, bude její obliba ještě ustupovat.“ 

Tomu, že i navzdory poklesu si drží dobírka stále prim, nahrávají občas i samy e-shopy. “Z různých důvodů ještě mnoho e-shopů platbu kartou online ani nenabízí a tak dobírka případně platba bankovním převodem zůstávají jedinou možností,” doplňuje Braverman. 

Svůj stabilní podíl si také drží další česká specialita, platba na odběrném místě. Jedná se o platbu jak kartou nebo hotově, avšak až v okamžiku, kdy má zákazník balíček v ruce.  

POČET OBJEDNÁVEK TRH 2017 TRH 2018
Dobírka 34 % 32 %
Platba při převzetí 30 % 30 %
Online platba kartou 18 % 22 %
Bankovní převod 8 % 7 %
Platební tlačítko (rychlý bankovní převod) 6 % 5 %
PayPal a jiné 2 % 2 %
Splátky  2 % 2 %

 

OBJEM TRH 2017 TRH 2018
Dobírka 35 % 32 %
Platba při převzetí 28 % 29 %
Online platba kartou 17 % 20 %
Bankovní převod 11 % 10 %
Platební tlačítko (rychlý bankovní převod) 5 % 5 %
PayPal a jiné 2 % 2 %
Splátky 2 % 2 %

Zprávy pro média

Co lidé na Heurece nejčastěji vyhledávali v loňském roce? Toužili po iPhonu a hledali dětské respirátory.

25. 1. 2022 Tiskové zprávy CZ

Leden je ideálním měsícem k tomu si vyhodnotit, co české a slovenské domácnosti sháněly v loňském roce na Heurece nejčastěji. Takže o co jsme se v e‑shopech zajímali nejvíce? Byla to předposlední verze mobilního telefonu iPhone a dětský respirátor.…

Slováci vyhľadávali v roku 2021 na Heureke najviac iPhony, respirátory, ale aj CBD olej

25. 1. 2022 Tiskové zprávy SK

Influenceri a známe osobnosti výrazne ovplyvnili štatistiky najvyhľadávanejších produktov za rok 2021. Nákupný poradca Heureka.sk analyzoval, čo Slováci vyhľadávali na e‑shopoch. Štatistikám dominujú iPhony a respirátory. Prekvapením je však CBD…

Medziročný rast slovenského e‑commerce dosiahol 19 %. Vývoj počas roka opätovne ovplyvnila pandémia

13. 1. 2022 Tiskové zprávy SK

Prvýkrát v histórii prekonali nákupy na internete na Slovensku hranicu dvoch miliárd eur. Výška medziročného rastu je príjemným prekvapením najmä vzhľadom na predchádzajúci „skokový“ nárast o 29 % v roku 2020. Významne rástli aj kategórie, ktoré…